top of page

ההתאחדות הבינלאומית לספורט הרכיבה (FEI) הקימה ועדה שתעסוק ברשיון החברתי לעתיד הספורט

נכתב ותורגם על ידי שירלי פרבר - תזונאית סוסים וחמורים, מייסדת ארגון אקווידע

 

השבוע, בתאריך ה-2 ביוני 2022, ההתאחדות הבינלאומית לספורט הרכיבה על סוסים (FEI) פרסמה הודעה רשמית על הקמת ועדה עצמאית שתהיה אמונה על פיתוח מערכת נהלים ישומיים שתאפשר לארגון להתייחס לסוגיות המורכבות בהווה ובעתיד בכל הנוגע לשימוש בסוסים בספורט.

רשיון חברתי לפעול, באנגלית Social License to Operate (SLO), או בקיצור - רשיון חברתי, הינו מונח המתייחס לקבלה המתמשכת מצד הקהילה והציבור לגבי התנהלות מסויימת של ארגון או תעשייה. בפרסום הרשמי נשיא ה-FEI הסביר "בתעשייה שלנו, הרשיון החברתי לפעול (SLO) הוא מונח שמכנה את קבלת החברה כלפי הפעילות של ספורט הרכיבה על סוסים וכל הפעילויות הקשורות בו."


הועדה תורכב מעשרה אנשים, כשבראשם פרופסור דר' נטלי וורן (ניו-זילנד), מרצה ומומחית בינלאומית ברווחת סוסים. פרופ' וורן הינה בין חמישה חברי ועדה חיוניים לארגון, שנבחרו בהתייעצות עם ארגונים מובילים בתחום הוטרינריה ורווחת סוסים. כאשר חמשת החברים הנוספים בועדה יהיו נציגים נבחרים מתוך הארגון, בהתאם לנסיון ותחום ההתמחות שלהם, בכדי לספק את נקודת המבט של הספורטאים ושל הנהלת ענפי הספורט השונים.

"ספורט הרכיבה ופעילות ה-FEI נמצא תחת ביקורת ציבורית יותר מאי פעם, כאשר באמצעות הועדה אנחנו רוצים לחבוק את הביקורת בכדי להניע שינוי ולהאיר זרקור על בעל העניין מספר אחת שלנו - הסוס", ציין נשיא הארגון.

"אני מרגישה כבוד רב על שנתבקשתי להוביל את הפרויקט הזה," סיפרה פרופ' וורן. "בעצם האיגוד של מומחים חיצוניים יחד, כדי להוביל פיתוח של נהלים המתייחסים ומקדמים את צרכי הרווחה של סוסי ספורט, ה-FEI נקטו בצעד חיוני קדימה מבחינת הרשיון החברתי לפעול. בנכונות להביט לאופק, ולהתייחס לאתגרים בהווה ובעתיד בהתייחס לרשיון החברתי של ספורט הרכיבה להמשיך לפעול, תוך הסתכלות על שינוי ככוח לטוב, ה-FEI והארגונים החברים יוכלו לספק את המנהיגות הנדרשת כדי להבטיח את עתיד ספורט הרכיבה על סוסים."


הפגישה הרשמית הראשונה של הועדה, שחבריה טרם נבחרו, תתקיים במהלך יוני 2022, ותעזוק בתוכניות לשיתוף פעולה עם מגוון בעלי עניין בתעשייה ותתמקד בהרכבי קבוצות העבודה. הועדה מתוכננת לעבוד יחד על פני תקופה ראשונית של 18 חודשים, עם דוחות ביניים שיוצגו בהתכנסות הכללית של הארגון בנובמבר 2022, כשלאחר מכן יופק דוח נוסף שיוצג באפריל 2023 ודוח מסכם ותוכנית נהלים שתוגש לאישור בהתכנסות הכללית של הארגון במקסיקו במהלך שנת 2023.


מדובר בצעד חשוב ומבורך בקידום רווחת סוסים בספורט הרכיבה ברחבי העולם. מהלך זה חיוני להמשך התקיימותו של הספורט, ולקידום מערכת היחסים בין בני אדם לסוסים לעידן חדש שמפקיד את האחריות בידי האדם ומאיר זרקור על הסוס שבמרכז מערכת היחסים הזו.



 

מקורות:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page